Liceum Ogólnokształcące
im. Wojska Polskiego

W NOWYM DWORZE MAZOWIECKIM

Dnia 4 czerwca 2019 roku uczniowie klas II D i II E wraz z paniami Elżbietą Górną oraz Elżbietą Żemłą, wyruszyli w podróż na Lubelszczyznę. Od samego początku pogoda nam dopisywała, a każdy dzień obfitował w wiele ciekawych zajęć.

Pierwszym punktem wycieczki był Lublin. Mieliśmy tam okazję podziwiać urokliwe Stare Miasto wraz z katedrą i kaplicą akustyczną, bramami miejskimi i zamkiem. Następnie wybraliśmy się na zwiedzanie obozu koncentracyjnego w Majdanku, gdzie poszerzyliśmy naszą wiedzę o okrucieństwie II wojny światowej i tragicznych losach ofiar Holokaustu i przedstawicieli 52 innych narodowości. Na koniec udaliśmy się do Krasnegostawu w celu zakwaterowania.

Drugi dzień zaczęliśmy od zwiedzania Padwy Północy - Zamościa. Mogliśmy tam oglądać niezwykłe renesansowe budowle, słuchając interesujących opowieści pani przewodnik. Po udanym zwiedzaniu wyruszyliśmy do Szczebrzeszyna, gdzie obejrzeliśmy rynek, kościół, synagogę oraz cerkiew, a przede wszystkim zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia ze znanymi pomnikami chrząszczy. Potem wybraliśmy się do Zwierzyńca, aby zobaczyć unikalny kościół na wyspie oraz spacerować w pięknych okolicznościach przyrody.

Trzeciego dnia wyjechaliśmy z ośrodka i udaliśmy się do Kozłówki na zwiedzanie malowniczego Muzeum Zamoyskich. Udało nam się zobaczyć najpiękniejsze zakątki pałacu, powozownię, ogród, a także Galerię Sztuki Socrealizmu. Następnie, w świetnych humorach, ruszyliśmy w drogę powrotną do Nowego Dworu Mazowieckiego.

Pobyt na Lubelszczyźnie z pewnością zapadanie wszystkim uczestnikom na długo w pamięci. Mieliśmy okazję spędzić czas we wspaniałej atmosferze w gronie kolegów i koleżanek, jednocześnie poznając ciekawą historię tego regionu. Tę wycieczkę zdecydowanie można zaliczyć do udanych!